5 - Vidra - Cataracte - Voineasa ("Drumul Lotrului")
|
Traseul face legătura între Lacul Vidra (intersecția DN 7A cu drumul de contur) și stațiunea Voineasa, prin Cataractele Lotrului, însumează circa 28 km lungime. De la intersecția cu drumul național 7A ne încadrăm pe drumul de contur care șerpuiește până la Barajul Vidra (1290 m altitudine). Lăsăm în dreapta-sus, pe un platou, stațiunea Vidra, unde numai câteva vile sunt funcționale în prezent. Ajungem imediat la barajul Vidra, care are dimensiuni remarcabile: 121 m înălțime și 350 m lungime, în spatele căruia s-a format un lac cu un volum de aproximativ 340 milioane m³ și o lungime pe 9 km. De la baraj (foto 1) începe o coborâre, mai întâi în serpentine până la pârâul Chioara (foto 2), pentru ca apoi să devină destul de lină. Drumul merge pe fundul Văii Lotrului, foarte îngustă în acest sector, mărginită de versanți abrupți acoperiți cu pădure de conifere. Depășim pe rând pâaraiele care ne vine dinspre stânga - Goața Mică, Steaja și Haneșu și din dreapta - Valea cu Fagi și după ce parcurgem 10,5 km de la baraj, ajungem în coada lacului de acumulare Balindru (foto 3) pe care îl traversăm pe un viaduct oblic față de direcția lacului. După traversare ajungem la barajul Balindru (foto 4), care spre deosebire de barajul Vidra, este contruit din beton, în dublu arc. De aici intrăm în sectorul cunoscut sub numele de Cataractele Lotrului, astăzi fără vlagă datorită faptului că cea mai mare cantitate de apă din lacul Vidra se duce la uzina de la Ciunget printr-o galerie subterană, albia Lotrului fiind privată de apă. Urmează un pod pe care traversăm Lotrul de pe dreapta pe stânga, pentru ca după alți 1,5 km parcurși să ajungem la podul mare din Cataracte, pe care vom traversa din nou pe dreapta Lotrului. Acest pod nu reprezintă nu numai un reper important, ci este și un simbol al Lotrului la Cataracte. Dacă ajunge în această zonă după o vreme ploioasă, dincolo de pod, din dreapta, putem admira o cascadă. În continuare ajungem în veche zonă de exploatare a feldspatului și micei (din pegmatit) - foto 5. Astăzi, zona este părăsită, în urmă rămânând foarte multe urme de exploatare, dar și construcții de locuit, mai ales sus, pe versantul drept al Lotrulu. Ceva mai jos, dacă suntem atenți, putem zări printre arbori o cascadă pe un pârâu care vine din partea stângă. După perioadele ploioase această cascadă este impresionantă, mai ales că este formată din două trepte distincte (foto 6). Drumul continuă anevoios și ajunge la gura Dobrunului, de unde valea începe să se lărgească și să apară numeroase poienițe și sălașe. După aproape 5 km ajungem în Capra Foii, unde există și o benzinărie. De aici și până la intersecția cu DN 7A mai avem de parcurs numai 700 m.
Caracteristici:
Lungime (pe sens): 27,8 km
Suprafața de rulare: drum pietruit
Surse de apă potabilă: numeroase izvoare și pâraie.
Lungime (pe sens): 27,8 km
- Intersecție drum contur cu DN 7A) - Barajul Vidra = 4,25 km
- Barajul Vidra - gura pârâului Steaja = 4,8 km
- Gura pârâului Steaja - gura pârâului Haneșu = 2,15 km
- Gura pârâului Haneșu - Barajul Balindru = 3,55 km
- Barajul Balindru - pod peste Lotru = 1,65 km
- Pod peste Lotru - Podul mare de peste Lotru = 1,45 km
- Podul mare de peste Lotru - Hoteagu = 2,55 km
- Hoteagu - Dobrunu = 2,1 km
- Dobrunu - Pârâul Pietrii = 3,15 km
- Pârâul Pietrii - benzinărie Capra Foii = 1,4 km
- Benzinărie Capra Foii - intersecție cu DN 7A (Voineasa) = 0,7 km
Suprafața de rulare: drum pietruit
Surse de apă potabilă: numeroase izvoare și pâraie.
* Faceţi click pe săgeţile din colţul stânga-sus pentru a vizualiza legenda hărţii
** Interogaţi obiectele spaţiale reprezentate pe hartă printr-un singur click
** Interogaţi obiectele spaţiale reprezentate pe hartă printr-un singur click